Reklamation

1

Du har enligt lag 3 års reklamationsrätt när du handlar på Ditur.

Reklamationer ska ske inom skälig tid från att felet upptäcktes och senast efter 2 månader. Det första du ska göra för att reklamera eller klaga på en vara är att kontakta vår kundtjänst med det problem som du upplever. För att kunna hjälpa dig på bästa vis ber vi dig bifoga bilder och/eller video av problemet samt en skriftlig beskrivelse. Kom även ihåg att ange ditt ordernummer.

När ska jag lämna in ett klagomål?+

Hur reklamerar jag en vara?+

Vad kostar en reklamation?+

Hur lång är behandlingstiden för en reklamation?+

Reklamation i en fysisk butik +

Så fungerar en reklamation/klagomål

  1. Starta ditt reklamation och ange ditt ordernummer och din e-postadress
  2. Välj den produkt du önskar att klaga på och ange orsak samt detaljerad beskrivelse, av felet
  3. Registrera ditt klagomål och ladda ner din returetikett
  4. Packa din vara och fäst returetiketten på utsidan av ditt paket
  5. Lämna in paketet vid närmsta PostNord postombud och skicka den till oss
  6. Avvakta svar från vårt reklamationsteam