Minimum 30% rabatt på utvalda Tommy Hilfiger-klockor💥

Köpvillkor

1

Allmänna villkor

Tryck här för att ladda ner dessa villkor i PDF-format.

Vi som tillhandahåller sidan www.ditur.se är Ditur.dk ApS, org. nr. 35636919 (CVR), Elmegårdsvej 12, 8361 Hasselager, Danmark. Med benämningarna ”vi, våra, vårt och oss” nedan avses Ditur.dk ApS.

Ditur.se tillämpar såväl Konsumentköplagen som Distansavtalslagen. När du godkänner köpet hos oss accepterar du också våra Allmänna villkor och intygar därmed att de uppgifter som du lämnar om dig själv är riktiga. För att genomföra en beställning måste du vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande.

Våra köpvillkor kan ändras och vi har rätt att ensidigt ändra dessa Allmänna villkor. Eventuella förändringar som vi gör träder i kraft efter det att de ändrade villkoren har gjorts tillgängliga på vår sajt.

 

Företagsinformation

Organisationsnummer: (CVR) 35636919
E-post: [email protected]
Telefon: 08 - 44 68 02 83
Öppettider kundtjänst: Måndag till fredag kl. 10:00 – 15:00
Kontakformulär finner du här. Vi svarar inom 24 timmar helgfria vardagar.
Help center: Få svar på våra vanligaste frågor här 

 

Adress för lager, lagerbutik och huvudkontor

Elmegårdsvej 12, 8361 Hasselager, Danmark 

 

Beställning

Ditur.se är öppet dygnet runt. Så du kan därför alltid handla hos oss. För att handla ska du lägga önskade varor i kundvagnen och sedan gå vidare till kassan där du enkelt och säkert kan betala för din beställning.

När din beställning är godkänd och slutförd mottar du en skriftlig orderbekräftelse till den e-postadress du angett i kassan. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.

 

Avbeställning

Ditur.se kan välja att annullera en beställning om det inte är möjligt för oss att leverera en vara. Skulle detta vara tillfället så kontaktar vi dig.

 

Priser & avgifter

Alla priser visas inklusive moms och i svenska kronor. 
Priserna visas exklusive frakt och övriga avgifter.

En kampanj gäller på ordinarie priser och kan ej kombineras med andra rabatter eller kampanjerbjudanden.

Vi reserverar oss för att våra priser och avgifter kan ändras av omständigheter som vi inte råder över, till exempel väsentligt ändrade inköpspriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Avgift för frakt tillkommer. Läs mer om detta under avsnitt ”Frakt & leverans”.

 

Prisfel

Om ett pris är uppenbart felaktigt och du rimligen borde ha upptäckt detta är vi inte skyldiga att leverera produkten i fråga till fel pris.

 

Betalning

På Ditur.se kan du betala med kort, faktura, delbetalning, Swish eller presentkort.

För trygg och säker hantering av betalningar på Ditur.se samarbetar vi med Klarna Bank AB, Reepay, Nets och Teller. Alla betalningsfönster är krypterade och uppfyller kraven för PSD2. Samtliga betaltjänster och själva webbplatsen Ditur.se använder sig av 3D-Secure (teknik som gör det möjligt att identifiera kortinnehavaren).

 

Kort

I kassan kan du välja att betala med kreditkort. Vi accepterar Visa, Mastercard och Maestro som utställts i de nordiska länderna. När du väljer att betala med kreditkort sker debitering direkt vid köptillfället. Detta innebär att du som köpare inte längre kan använda det reserverade beloppet efter att du har genomfört din beställning hos oss. Beloppet dras naturligtvis först när varan har packats och skickats. 

 

Klarna faktura

Vi samarbetar med Klarna för att kunna erbjuda våra kunder flexibla betalsätt. Vid betalning med Klarna Faktura gäller Klarnas villkor.

Har du valt att betala med Klarna Faktura är förfallodatum 14 dagar från tidpunkten då varorna skickats. Observera att du mottar fakturan via e-post och därför är det mycket viktigt att du anger rätt e-postadress vid beställning.

Vi rekommenderar dig att kontrollera inkorgen när köpet har genomförts för att säkra dig att du har fått en orderbekräftelse.

Vänligen kontakta vår kundtjänst om du inte har mottagit din orderbekräftelse via e-post.

 

Klarna konto (delbetalning)

Klarna Konto gör det möjligt för dig att delbetala dina köp månadsvis. Läs mer om Klarnas villkor för Klarna Konto här. Här finner du information om Klarnas dataskyddspolicy.

 

Swish

I kassan kan du välja Swish som betalsätt. Vid val av Swish måste du öppna Swish-appen på din smartphone/surfplatta. Följ därefter instruktionen på din enhet för att genomföra köpet. När betalningen är godkänd kommer du automatiskt att skickas vidare till sidan för orderbekräftelse.

Vid byte och retur sker återbetalning enbart till det Swish konto som köpet är gjort med.

Notera att du behöver ha ett giltigt BankID installerat för att kunna genomföra ett köp med Swish.

 

Presentkort

Har du ett presentkort från Ditur.se kan du använda detta som betalning genom att skriva in den unika koden i kassan. 

I vårt Help Center kan du läsa mer om hur du betalar med ett presentkort.

 

Frakt & leverans

Hos Ditur.se erbjuder vi snabb och trygg leverans i samarbete med Postnord och Instabox.Postnord levererar post i hela Norden och har många års erfarenhet inom logistik och transport. Instabox levererar snabbt ditt paket till din hemadress eller till den smarta Instabox skåp, som är närmast dig.  

Vi tar en avgift för frakten, men i gengäld garanterar vi att ditt paket och dess innehåll är helt försäkrat. Dessutom levereras paketet tryggt och säkert 1-3 vardagar efter att du gjort din beställning. Inne på produkterna kan du se en tidsräknare som visar hur lång tid det är kvar tills vi packar och skickar varorna, på så vis kan du nå att genomföra en beställning på förmiddagen och i 90% av fallen redan motta ditt paket nästa dag!

Vi levererar i Sverige, alla de nordiska länderna och till resten av Europa. Har du adress i Norge eller Danmark rekommenderar vi dig att handla från våra lokala webbshoppar: Ditur.no eller Ditur.dk

 

Leveranstid

Leveranstiden beror på om en vara är på lager eller ej. På alla produkter kan du se aktuell lagerstatus. 
På lager: 1-3 vardagar
Ej på lager: 2-5 vardagar

 

Dag till dag leverans

Till utvalda postnummer kan vi garantera dag-till-dag leverans med Postnord och Instabox, om du gör en beställning innan kl. 12.00. 
Postnummer som börjar på ett tal mellan 10 - 82 (ex. 100 26, 135 00, 311 52, 828 93 etc.) kan få leverans från dag-till-dag.

Om du inte har mottagit din klocka inom 10 vardagar ber vi dig kontakta vår kundservice.

 

Försenad leverans

Vid enstaka tillfällen kan det förekomma leveransförseningar. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Skulle detta ske kontaktar vi dig personligen för att informera om ny förväntad leveranstid samt anledningen till förseningen.

Vid leveransförseningar har du som kund hos oss alltid rätt att häva ditt köp. Om du önskar att häva ditt köp, kontakta vänligen vår kundservice så hjälper vi dig vidare. 

 

Leveransalternativ

Postnord hemleverans
Din beställning levereras direkt hem till din dörr. Postnord informerar dig senast 30 minuter innan leveransen. Är du inte hemma till att ta emot paketet lämnar leverantören in den hos närmsta postombud, utan extra kostnad, och skickar ett sms med upphämtningsinformation till dig.
Priset för Postnord hemleverans är 69 kr.

Postnord postombud
Med postombud som fraktsätt bestämmer du själv vart du vill plocka upp ditt paket. I kassan anger du ditt postnummer och kan i en lista välja det ställe som passar dig bäst. Var uppmärksam på att du måste hämta ut ditt paket inom en viss tid, annars skickas paketet i retur till oss.
Priset för Postnord postombud är 49 kr.

Instabox hemleverans

Din beställning levereras direkt hem till din dörr inom 1-2 vardager. Priset för Instabox hemleverans är 69 kr.

Instabox postombud

Med postombud som fraktsätt bestämmer du själv vart du vill plocka upp ditt paket. I kassan anger du ditt postnummer och kan i en lista välja det ställe som passar dig bäst. Var uppmärksam på att du måste hämta ut ditt paket inom en viss tid, annars skickas paketet i retur till oss.
Priset för Instabox postombud är 49 kr.

 

Transportskada

Skulle ditt paket ha synliga tecken på skador är det en god idé att dokumentera det med bilder och undersöka innehållet noga. Ta sedan kontakt med vår kundtjänst, så snart du kan, så kan vi tillsammans komma fram till en gemensam lösning, om det är en ny vara eller pengarna tillbaka. Om du kan se att paketet har varit öppnat uppmanar vi dig till att inte ta emot paketet och sedan kontakta oss. Ha gärna ditt ordernummer redo, så kan vi snabbare hjälpa dig.

 

Ångerrätt, byte & retur

När du handlar på Ditur.se har du rätt att ångra ditt köp. Det betyder att du kan lämna tillbaka varan, du har köpt av oss, och få tillbaka dina pengar. 

I följande avsnitt beskriver vi tidsfrister och hur du ska gå tillväga om du har ångrat ditt köp.

 

Tidsfrister

Normalt har du som konsument 14 dagars ångerrätt men när du handlar hos Ditur.se har du 99 dagars ångerrätt, från det datum att du har mottagit din vara. Det betyder att du utan anledning kan ångra köpet eller byta din vara till en annan. Innan de 99 dagarna har förfallit ska du ge oss besked på e-post eller telefon. Om du överskrider tidsfristen på 99 dagar förfaller din ångerrätt. 

Önskar du att byta din vara mot en annan gäller samma tidsfrister som vid ångerrätt och du ska därför kontakta oss inom 99 dagar från det datum att du har mottagit din vara.

Har du beställt flera varor som levereras i flera paket, börjar tidsfristen löpa från den dag då du har tagit emot den sista varan/sista delen.

För att kunna utöva din ångerrätt måste du kontakta vår kundservice inom tidsfristen via e-post [email protected] eller på telefon 08 - 44 68 02 83. Det är viktig att Ditur.se bekräftar att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan du skickar tillbaka din vara/varor. Efter att du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp ska du returnera din vara inom 14 dagar.

 

Så ångrar du ditt köp och returnerar din vara

Om du vill ångra ditt köp eller vill byta din vara till en annan ber vi dig fylla i ångerblanketten som följde med i din beställning. Du kan också ladda ner Ditur.se:s ångerblankett genom att trycka här (pdf-fil) eller så kan du också använd dig av Konsumentverkets ångerblankett som du finner här (pdf-fil). 

Vi behöver följande information för att kunna hantera din förfrågan om byte eller ångerrätt:

  • Ordernummer (finns i din orderbekräftelse, på följesedeln eller fakturan)
  • Ditt namn och kontaktuppgifter
  • Antal och namn på de produkter som du returnerar
  • Returorsak

För att du ska kunna ladda ner en fraktetikett, så att du kan returnera din vara, ber vi dig använda vår returportal. Så snart du har fyllt i formuläret i vår returportal kan du ladda ner en fraktetikett. Vi skickar också en kopia av fraktetiketten till den angivna e-posten. Vänligen skriv ut fraktetiketten och lägg ångerblanketten i paketet tillsammans med din vara/varor. Etiketten klipper du till och tejpar fast, på paketet. Var noga med att all text och streckkoden är synlig. Du har som kund ansvaret för varan till dess att den har kommit oss tillhanda. 

Returadress: Elmegårdsvej 12, 8361 Hasselager, Danmark 

Efter att du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp ska du returnera din vara inom 14 dagar. När vi mottagit ditt paket kommer vårt team att behandla ditt ärende så fort som möjligt. Vi har 2-7 dagars behandlingstid på byten och returer, beroende på säsong och hur mycket vi har att göra.

 

Kostnad vid retur

Det kostar 39 kr att returnera paketet och detta belopp dras, från ditt saldo, i samband med att vi återbetalar ditt köp. När du använder vår etikett är ditt paket fullt försäkrat och spåras under frakten, därför är det viktigt att du använder dig av denna och inte någon annan form för frakt eller leverans.

Returer får inte skickas som postförskott eller frisvar.

 

Varans skick när du returnerar det

När du mottar en vara från oss har du rätt att ta ut den ur förpackningen, undersöka och prova den för att bestämma artikelns natur, egenskaper och hur den fungerar. Med andra ord kan du prova artikeln på samma sätt som om du testade den i en fysisk butik, men du får inte ta den i bruk.

Om hanteringen som gjorts är mer än vad som är nödvändigt eller om varan har tagits i bruk kan varans värde förminskas vilket innebär att du vid ångrande av köpet endast får en del eller inget av köpbeloppet tillbaka, beroende på varans kommersiella värde.

 

Undantag

Har du fått en ingravering på din vara bortfaller ångerrätten och du kan inte ångra ditt köp eller byta den till en annan vara.

 

Återbetalning

Har du valt att betala mot faktura är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatum, det kan du göra genom att logga in på Klarnas hemsida. Så snart vi har mottagit ditt meddelande på nyttjande av ångerrätten behandlar vi din förfrågan och återbetalar snarast hela köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (ej returfrakten), dock senast inom 14 dagar

Återbetalning kan dock dröja tills dess att varan har kommit i retur till oss eller till dess att du har lämnat ett bevis på att varan har  återsänts, beroende på det som sker först.

Vi krediterar retursumman till samma betalningsform som användes vid köptillfället.

 

Reklamation

Som kund hos Ditur.se omfattas du av den svenska konsumentlagen. Det betyder att du har rätt att reklamera en felaktig vara eller tjänst eller vid dröjsmål i leverans.

I följande avsnitt beskriver vi tidsfrister och hur du ska gå tillväga om du vill utöva din reklamationsrätt.

 

Tidsfrister

Den svenska konsumentlagen alla kunder som handlar på DItur.se och ger dig 3 års reklamationsrätt. Reklamationsrätten strider inte emot de 2 års garanti som du har på din klocka och är alltså även gällande efter att garantin utlöper, då dessa rättigheter inte är helt lika.

Reklamationer ska ske inom skälig tid från att felet upptäcktes och senast efter 2 månader.

När vi har mottagit ditt paket utvärderar vi varan och åtgärdar felet, där som det kan bevisas att felet varit där från början eller är ett produktionsfel. I vissa fall ersätter vi dig med en ny vara eller återbetalar hela/delvist beloppet till dig.

Om felet har uppstått i samband med leverans (transportskador) ska du meddela oss, inom skälig tid, så att vi kan göra en reklamation mot leverantören.

Vårt team behandlar ditt ärende snabbt och effektivt inom 2-7 arbetsdagar. Under hektiska perioder kan dock dröja upp till 14 arbetsdagar och i vissa fall längre tid än så, i de tillfällen då leverantören av varan involveras. Du kan alltid kontakta vår kundtjänst för att få en status på din reklamation.

För att reklamera en vara måste du kontakta vår kundservice inom tidsfristen via e-post [email protected] eller på telefon 08 - 44 68 02 83. Det är viktig att Ditur.se bekräftar att returen är tillåten och att tidsfristen för reklamationsrätten inte har passerats innan du skickar tillbaka din vara/varor. 

 

Så klagar du

Om du vill reklamera en vara ska du motivera din reklamation, gärna med både bilder och text, till oss. Vi tar sedan ställning till din reklamation och du får en bekräftelse på beslutet.

För att lämna ett klagomål ska du börja med att kontakta vår kundtjänst. Det gör du enklast genom att använda vår reklamationsportal som du finner här: Reklamation. Avvakta svar från vår kundtjänst innan du skickar tillbaka varan till oss. Vi svarar inom 24 timmar på vardagar.

Så snart du hört från vår kundtjänst ber vi dig skicka tillbaka varan i korrekt förpackning till vårt lager i Danmark:
Ditur.dk ApS
Elmegårdsevej 12
8361 Hasselager, Danmark

Vi tar inte emot paket som skickats till postombud eller postförskott.

Fraktkostnader i samband med ett klagomål är kostnadsfritt, såvida klagomålet inte är ogiltigt. När du använder den fraktetikett som du får av oss är ditt paket och dess innehåll fullt försäkrat och kan spåras, därför är det viktigt att du använder dig av denna och inte någon annan form för frakt eller leverans. Vi rekommenderar dock att du får ett kvitto för inlämnandet av ditt paket när du skickar det till oss.

I händelse av reklamation som resulterar i tvist följer Ditur.se Allmänna reklamationsnämndens (ARN) i Sverige rekommendationer eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: www.arn.se
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

EU ODR: ec.europa.eu/odr

För information om vilka rättigheter du som har som konsument rekommenderar vi dig att besöka Konsumentverkets hemsida här.

 

Återbetalning

Så snart vi har mottagit din reklamation hanterar vi din förfrågan. Vi kontrollerar vi den returnerade varan och vid godkänd reklamation ersätter vi dig med en ny vara eller återbetalar hela/delvist beloppet till dig, inklusive eventuell fraktkostnad, så fort som möjligt och senast inom 14 dagar. 

Vi krediterar vi retursumman till samma betalningsform som användes vid köptillfället.

  

Force Majeure

Om Ditur.se blir utsatt för force majeure, det vill säga om vi eller våra samarbetspartners utsätts för t.ex. krig, krigsliknande händelser, revolution, uppror, myndighetsåtgärd, strejk, lockout, blockad, naturkatastrof, brand, transportstörningar, leveransförbud eller liknande, är Ditur.se befriade från fullgörandet av sina skyldigheter gentemot kunderna i upp till tio månader och efter den perioden har båda parter rätt att häva avtalet utan att behöva betala skadestånd. 

 

Personuppgiftspolicy

Denna personuppgiftspolicy gäller vid insamlande och behandling av personuppgifter på Ditur.se i enlighet med gällande lag, inklusive EU:s dataskyddsförordning. Vidare är omfattar denna policy alla köp och övriga förfrågningar till Ditur.dk ApS, org. nr.: 35636919 (CVR).

Med benämningarna ”vi, våra, vårt och oss” nedan avses Ditur.dk ApS.

 

Personuppgifter som behandlas och vad de används till

De uppgifter som behandlas är personuppgifter som du lämnar till oss och som vi samlar in från dig, i marknadsföringssyfte.

 

Personuppgifter som du lämnar till oss

När du genomför ett köp, registrerar dig för vårt nyhetsbrev, registrerar användarkonto, använder tjänsterna på vår sajt, våra sociala medier eller tar i anspråk dina rättigheter enligt konsumentlagstiftningen kommer du att lämna personuppgifter till oss som vi registrerar i våra interna system. Personuppgifter som du lämnar till oss och som vi behandlar kan t.ex. vara ditt namn, adress, personnummer, mobil- och telefonnummer, e-postadress samt information om din beställning.

 

Personuppgifter som vi samlar in från dig

När du genomför ett köp hos Ditur.se, när du kontaktar oss och när du använder vår sajt, ditt användarkonto eller sociala medier kommer vi att samla in personuppgifter om dig. Sådan information är ditt namn, födelsedatum, kön, kontaktuppgifter, kunduppgifter, IP-adress, operativsystem, information om den hård- och mjukvara du använder, uppgifter relaterade till dina kontakter med oss såsom bland annat inspelade ljudfiler, information om dina surfvanor (så som geografisk plats, sessionstid, vilka externa sidor du tidigare har besökt, vilka sidor och sociala nätverk du besöker hos oss, dina intressen samt information om din övriga användning av våra tjänster och produkter), sök- och köphistorik, vilka varor du besökt eller lagt i vår varukorg, betalsätt samt din aktivitet på våra sidor, sociala nätverk samt på vår sajt.

 

För kundservice och administration av kundförhållande

Vi behandlar namn, adress, personnummer, mobil- och telefonnummer, e-postadress, köphistorik och inspelade ljudfiler från din kontakt med oss i syfte att ge dig god kundservice och för att administrera vårt kundförhållande med dig. Vi kommer att behandla ditt personnummer för de fall du väljer att använda detta för att hämta dina adress- och betaluppgifter. Den rättsliga grunden för vår behandling av dina personuppgifter är att den är nödvändig för att vi ska kunna fullgöra vårt avtal med dig eller för att vidta åtgärder innan ett sådant avtal ingås, alternativt vårt berättigade intresse att tillhandahålla god service i det fall du inte är kund hos oss. Vårt intresse av att behandla dina personuppgifter för detta ändamål går före ditt eventuella intresse av att skydda din personliga integritet.

Om du inte lämnar ovan nämnda personuppgifter har vi inte möjlighet att leverera våra produkter till dig eller i övrigt fullgöra våra åtaganden gentemot dig.

 

För marknadsföring

Vi behandlar namn, mobil- och telefonnummer, e-postadress, din köphistorik och uppgifter om din användning av sociala medier för att skicka nyhetsbrev och kampanjerbjudanden till dig via e-post, sms eller post. Den rättsliga grunden för vår behandling av dina personuppgifter är ditt samtycke som vi antingen inhämtar i samband med att du registrerar dig som användare hos Ditur.se eller i samband med ditt köp av produkt(er) ur vårt sortiment. Du lämnar ditt samtycke genom att aktivt kryssa i en eller flera kryssrutor på vår sajt. Du kan på samma sätt återkalla ditt samtycke genom att kryssa ur kryssrutorna på vår sajt.

 

För automatiserat beslutsfattande eller profilering

För att kunna utveckla våra produkter, tjänster och erbjudanden till dig kan vi, på ett automatiskt sätt, komma att samla in och analysera uppgifter om dig. Sådana uppgifter är ditt namn, födelsedatum, kön, kontaktuppgifter, kunduppgifter, IP-adress, operativsystem, information om den hård- och mjukvara du använder, uppgifter relaterade till dina kontakter med oss, information om dina surfvanor, sök- och köphistorik, vilka varor du besökt eller lagt i vår varukorg, betalsätt samt din övriga aktivitet på våra sidor, sociala nätverk och vår sajt. Baserat på resultatet av denna analys av ditt användarbeteende (s.k. profilering) ger vi dig sedan automatiskt anpassad information i form av annonser och erbjudanden som vi tror du kommer uppfatta som intressanta och relevanta för dig. Det finns för närvarande inget automatiserat beslutsfattande eller profilering som skulle påverka dig juridiskt eller på annat sätt i betydande grad. Den rättsliga grunden för vår behandling av dina personuppgifter är ditt samtycke som vi antingen inhämtar i samband med att du registrerar dig som användare hos Ditur.se eller i samband med ditt köp av produkt(er) ur vårt sortiment. Du lämnar ditt samtycke genom att aktivt kryssa i en eller flera kryssrutor på vår sajt. Du kan på samma sätt återkalla ditt samtycke genom att kryssa ur kryssrutorna på vår sajt.

 

För statistik

Vi behandlar ditt kundnummer och andra referensnummer i syfte att göra statistiska sammanställningar. Den rättsliga grunden för vår behandling av dina personuppgifter är vårt berättigade intresse att föra statistik och därigenom utveckla vår verksamhet. Vårt intresse av att behandla dina personuppgifter för detta ändamål går därför före ditt eventuella intresse av att skydda din personliga integritet.

 

För hantering av reklamationer, returer m.m.

Vi behandlar namn, adress, mobil- och telefonnummer, e-postadress och köphistorik i syfte att kunna sköta din eventuella begäran om att returnera produkter eller ta i anspråk dina rättigheter som konsument att göra gällande fel- och dröjsmålsmålsansvar gentemot oss. Den rättsliga grunden för vår behandling av dina personuppgifter är att den är nödvändig för att fullgöra rättsliga förpliktelser som åvilar oss enligt konsumentlagstiftningen.

 

För bokföring

Vi behandlar uppgifter om den transaktion som skett mellan dig och Ditur för bokföringsändamål. Vi behandlar uppgifter om köpet, namn, adress, mobil- och telefonnummer och e-postadress. Den rättsliga grunden för vår behandling av dina personuppgifter är att den är nödvändig för att fullgöra en rättslig förpliktelse som åvilar oss.

 

Till vem lämnar vi vidare personuppgifterna?

I enstaka tillfällen får en tredjepart tillgång till dina personliga uppgfiter.

Samarbetspartners: Vi har ingått ett samarbete med utvalda företag som går ut på att dessa företag kan sälja deras varor på Ditur.se, och i vissa fall förmedlar vi också andra företags produkter och tjänster (exempelvis försäkring och finansiering). Om du köper en produkt som tillhandahålls av någon av våra partners eller beställer en tjänst är partnern ansvarig för personuppgifter som behandlas för att uppfylla köpeavtalet. I förhållande till våra partners agerar vi som en tjänsteleverantör/förmedlare. Frågor angående samarbetspartnernas behandling av personuppgifter ska riktas till den aktuella samarbetspartnern.
Vi använder oss av samarbetspartners som tillhandahåller tjänster, transport (frakt och leverans) och marknadsföring (annonsnätverk så som Facebook och Google).

Offentlig myndighet och instans: Ditur kan komma att lämna ut dina personuppgifter till myndigheter som kräver att Ditur lämnar ut sådana personuppgifter. 

 

Var behandlar vi dina personuppgifter geografiskt sett?

Ditur behandlar, som huvudregel, dina personuppgifter endast inom EU och EES. Skulle personuppgifter behandlas utanför EU och EES, kommer vi att vidta åtgärder för att säkerställa att överföringen sker på ett lagligt sätt och att dina uppgifter fortsätter att vara skyddade av de mottagande parterna undanför EU/EES.

 

Hur länge behandlar vi personuppgifterna? 

Vi behandlar bara personuppgifter så länge som det är nödvändigt för de ändamål som uppgifterna lämnades eller samlades in. Samma personuppgift kan lagras på flera olika ställen för olika ändamål. Detta kan innebära att en uppgift som har tagits bort ur ett system för att den inte längre är nödvändig för det ändamålet, kan finnas kvar i ett annat system för ett annat ändamål där personuppgiften fortfarande behövs.

Personuppgifter som vi behandlar för kundservice och för att administrera ditt kundförhållande behandlas under den tid det är nödvändigt för att vi ska kunna fullgöra vårt avtal med dig eller så länge vi har ett berättigat intresse av att behandla uppgifterna.

Personuppgifter som vi behandlar för marknadsföring behandlas till dess att du återkallar ditt samtycke, avregistrerar dig eller på annat sätt ber oss att sluta kontakta dig. I samband med detta kommer vi även, i den utsträckning som det är möjligt, att radera de personuppgifter som vi behandlar om dig relaterade till automatiserat beslutsfattande och/eller profilering.

Personuppgifter som vi behandlar för att föra statistik behandlas fram till dess att aktuellt bokföringsmaterial har raderats.

Personuppgifter som vi behandlar för att fullgöra våra rättsliga förpliktelser gentemot dig, t.ex. uppfylla garanti-, reklamations- eller ångerrättsåtaganden, behandlas under den tid som vi enligt lag har dessa rättsliga förpliktelser som normalt är 2 år, men i vissa fall kortare/längre tid beroende på hur länge garantin gäller.

Dina personuppgifter kan komma att sparas längre än vad som meddelats ovan om det behövs för att följa lagkrav, förordning eller myndighetsbeslut.

 

Dina rättigheter

När vi behandlar dina personuppgifter har du enligt lag vissa rättigheter. Observera att utövandet av dessa rättigheter är föremål för vissa krav och villkor som närmare anges i lag (EU:s dataskyddsförordning, GDPR).

 

Återkallande av samtycke

Om du har gett ditt samtycke till att motta förfrågningar från oss med erbjudanden om varor och tjänster kan du när som helst dra tillbaka detta samtycke. Vi har gjort det enkelt för dig att säga nej till sådana erbjudanden varje gång du får en förfrågan från oss. Samtycke kan också återkallas genom att kontakta vår kundtjänst.

 

Begäran om tillgång

Du har rätt att, utan kostnad, skriftligen begära att få information om vilka personuppgifter vi behandlar om dig.

 

Begäran om korrigering eller radering

Du kan när som helst begära rättelser av felaktiga uppgifter och du kan också ha rätt att be oss radera de personuppgifter vi har registrerade om dig. Om du inte har grund för din begäran eller din begäran är orimlig, t.ex. om du begär utdrag eller radering ofta och med korta intervaller emellan, har vi rätt att vägra att gå din begäran tillmötes alternativt ta ut en avgift som täcker de administrativa kostnader din begäran medför. Mycket information kan du själv ta bort, t.ex. kan du när som helst radera din profil hos oss.

 

Rätt till dataportabilitet

Du har rätt att få ut de personuppgifter som rör dig och som du har tillhandahållit oss i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format och ha rätt att överföra dessa personuppgifter till en annan personuppgiftsansvarig. För att utöva dina rättigheter kan du kontakta vår kundtjänst. Din förfrågan kommer att besvaras så snart som möjligt och senast inom 30 dagar.


Vi ber dig bekräfta din identitet eller tillhandahålla ytterligare information innan du kan genomdriva dina rättigheter hos oss. Vi gör detta för att säkerställa att vi endast ger tillgång till personlig information till rätt person.

 

Rätt att lämna in klagomål

Om du är missnöjd med hur vi hur vi behandlar dina personuppgifter kan du lämna in ett klagomål genom att kontakta oss på våra kontaktuppgifter (se nedan under rubriken "Kontakta oss"). Du har även rätt att ge in ett klagomål avseende vår personuppgiftsbehandling till:

Datainspektionen
Box 8114
104 20 Stockholm
[email protected]

 

Kontakta oss

Du kan kontakta oss på följande sätt:

-     via e-post: [email protected] 
-     via telefon (+46) 8 - 44 68 02 83
-     genom att skriva ett brev till Ditur.dk ApS, Elmegårdsvej 12, 8361 Hasselager, Danmark

 

Registrering av nyhetsbrev från Ditur

Genom att anmäla dig till nyhetsbrevet samtycker du till att Ditur.se ApS får marknadsföra sig till dig via e-post, SMS och MMS avseende produkter som marknadsförs och säljs direkt av Ditur, inklusive klockor, klockfodral, klocktillbehör, klockverktyg, smycken, accessoarer, erbjudanden, REA, tävlingar, evenemang och andra liknande marknadsföringsåtgärder. Jag samtycker därtill att få servicemails om avbrutna beställningsprocesser.

Hänvändelser skickas endast ut från Ditur.se ApS. Du kan alltid avregistrera dig från vårt nyhetsbrev här. Om du vill avregistrera dig från SMS-nyhetsbrevet ska du skicka "STOP DITUR" till 1245.

Du kan läsa om Diturs behandling av dina personuppgifter och dina rättigheter i vår personuppgiftspolicy.

 

Cookies på Ditur.se

Cookies är små textfiler som lagras på din enhet och som används av webbplatsen för att göra din upplevelse smidigare och mer personligt anpassad. 

Vissa cookies utför nödvändiga funktioner på webbplatsen. Cookies hjälper oss också förstå varför du besöker webbplatsen, så vi kontinuerligt kan optimera och målinrikta webbplatsen efter dina specifika behov och intressen. Cookies kommer t.ex. ihåg varor som lagts i en varukorg, om du har besökt webbplatsen tidigare, om du är inloggad och det språk och den valuta du föredrar att se på webbplatsen. Vi använder också cookies för att specifikt inrikta våra annonser mot dig på andra webbplatser. Oftast använder vi cookies som en del av vår tjänst för att visa dig innehåll som är så relevant för dig som möjligt.

Pixlar är små kodbitar på vår webbplats som vi använder för att registrera konverteringar via webbannonser.

Med hjälp av dem kan vi internt på vår webbplats anpassa extern reklam till kundgrupper baserat på deras intressen.

På den här webbplatsen används olika typer av cookies. Vissa cookies placeras av tredjepartstjänster som visas på våra sidor.

Ett villkor för användningen av cookies är att du har gett ditt samtycke till användningen. Det är tillräckligt att du samtycker en gång för varje ändamål. Du kan när som helst ändra eller dra tillbaka ditt samtycke till cookiepolicyn på vår webbplats.

I vår personuppgiftspolicy kan du få mer information om hur vi behandlar personliga uppgifter.

 

Köpvillkoren är senast uppdaterade: 14/09/2021